Wednesday, January 30, 2019

"Vérátömlesztés" :o)

A mókuskerékben töltött sok-sok nap után időnként "meghűl a vér az ereimben". :o)
Ilyenkor jól jön egy kis "vérátömlesztésecske" - poénkodtunk Párommal.

A tegnap este egy ilyen "vérátömlesztésecske" volt: a pécsi tudásközpontban a Nincs Van Időm Olvasni Klub (NIOK) idei első találkozóján vehettem részt.


A vendég Beck Zoli volt, először nem is tudtam, hogyan kapcsolódik a személye a könyvekhez, zenészként ismertem csak.


Hát, órákig tudtam volna még hallgatni; nagy irodalmár, kíváló előadó, olvasó és a Libri Irodalmi Díj zsűrijének tagja a zenélésen kívül. Szuper olvasmányötleteket adott, ezen kívül fantasztikus humora van, jó beszélőkéje - viszont neki van értékes mondanivalója is!

Szabados Ági őszinte, természetes jelenségéről szerintem senkit nem kell meggyőzni. Ő is egy szuper előadó, tele is volt a terem:


Ágitól is szuper olvasmány - ötleteket kaptunk, mellesleg dedikálta nekem az olvasónaplóm, amire olllyyan büszke vagyok!:


Teljesen felvillanyozott az élmény!

Hozzájárult ehhez az a csoda könyvtár illetve tudásközpont Pécsett. Csak tátottam a szám, ilyen szuper könyvtárban még nem jártam!
Csorba Győző, költő, műfordító nevét viseli és még egy kis kiállítás is van róla a könyvtárban. Kívülről is monumentális - számomra:


A könyvtárba kapukon keresztül lehet bejutni, de napi jegyet is csak úgy kaptam, hogy kellett a személyim és a lakcím kártyám (igazából a végén már szégyelltem, hogy meg szeretném csak nézni ezt az extra könyvtárat. Még be is szólt egy "úr" az olvasóteremben, mikor látta, hogy szinte tátva a szám: "El ne tévedj!" Vajon minek nézhetett?! Rosszul esett, olyan kis "gyüttmentnek" éreztem magam). Még a táskámat sem volt szabad magammal vinni (vannak csomagmegőrzők).
Csodaszép olvasóterem, millió könyvvel több szinten...lehet, csak nekem újdonság? A mi kis szekszárdi könyvtárunkba simán bemegyek és kiszolgálom magam, eddig ehhez szoktam. A pénz sajnos a legkevesebb, nyoma sincs kényelemnek, de otthonos és szeretem. Készülnek azért az új könyvtár tervei!


És akkor milyen lehet a Széchenyi Könyvtár?! Szeretném azért egyszer látni!

Olvassatok sokat, most az idő is kedvez neki!

3 comments:

Tüzes Beáta said...

Nagyon szép a könyvtár. A találkozó meg jól hangzik.

erdoseva55 said...

Nagyon jó, hogy dedikált olvasónaplód van! Nagy érték!
Hű, a könyvtárakat én is szeretem, érdekes dolgokat írsz! A mi kis könyvtárunk egyszerű és piciny, mégis sok az olvasnivaló benne! Alig győzöm én is a karácsonyi könyveimet olvasni! olyan sok érték van bennük! :)

Andulka said...

Szuper lehetett a találkozó, jó lehetett Ágit élőben is látni nem csak a híradóban és egyéb műsorokban!