Sunday, August 25, 2019

Olvasós félévem

Sok blogger ír félév értékelőt.
Bár én nem vagyok a klasszikus értelemben (már ha van ilyen) vett blogger, én miért ne tenném?! :o)

Annyi jót olvastam! Hát jöjjön a TOP 10!
És most, hogy a sorszámokat rendezgetem, bajban vagyok, mert már nem tudom, hányadszor cserélem fel a sorrendet! :o)

1. Fej fej mellett az első három olvasmány. Lehet három 1.? :o)
Azt hiszem, Grecsó Krisztián Verája vitt mindent ebben a félévben!
Valószínű, hogy ehhez hozzátett az áprilisi író-olvasó találkozó is.


10 pontból biztos, hogy 11-re értékelném! :o) Fantasztikusan jó könyv volt, legszívesebben azonnal kezdtem volna elölről! Csak úgy kavarogtak bennem az érzések, emlékek! Az én 47 éves fejemmel csurom egy édes nosztalgia volt az egész! Hol megsiratott, hol megnevettetett, elgondolkodtatott.
Ahogyan egy kiskamasznak kinyílik a szeme a világra…a felnőttek fura világára…
Hatalmas élmény volt, köszönet érte az írónak, akinek a legjobb egészséget kívánok még nagyon sokáig, hogy sok szépet írhasson nekünk!

2. És a Vera előzménye, a Jelmezbál, :ahogy az író elmondta a találkozón:

Zseniális, ahogy összeáll a kép!
Nagyon örülök, hogy Grecsó Krisztiánt Verával kezdtem.
És igen! Tényleg kiderül Vera elő- illetve utóélete. Én szó szerint családfát rajzoltam és nagyon tetszett ez a játék! Ahogy rájössz, hogy kinek a szemszögéből és érzéseivel olvasod az adott írást, valami fantasztikusan szerkesztett könyv!
Vera-imádóknak kötelező olvasmány! :o)

3. És akkor jöjjön az a nagyon szímpatikus úriember, Khaled Hosseini könyve - És a hegyek visszhangozzák
, erről az olvasmányomról már itt írtam.

4. Oliver Bardeaut vékony kis könyvecskéje, a Merre jársz, Bojangles? egy - számomra - teljesen új hangulatba ringatott.


A könyv elején még kuncogtam, aztán a felétől szinte megfordult a hangulat.

5. Stoner-t annyian dícsérték és ajánlották, először azt hittem a borító alapján, hogy valami zenész életrajza :o)
Mikor egy olvasós ismerősöm kölcsönadta, meglepődtem.


Egy végtelenül gerinces tanárember életrajza, aki a szó legnemesebb értelmében egy JÓ ember.
Olvassátok, ha még nem tettétek volna!

6. Ha pedig krimi, akkor ebben a félévben J. D. Barker - A negyedik majom!

Fantasztikusan jó krimi, bár életem egyik legbetegebb története, azt hangsúlyoznom kell!
A korhatáros karikát rátenném, azt bizti! :o)


Több szálon fut a történet; a nyomozók elindulnak egy baleset kapcsán az egyik szálon. Az egyik nyomozó persze személyesen is érintett a dologban. A bűnös mesterien keveri a kártyákat, mikor már lenne ötleted, ki az elkövető, mindig csavar egyet az író a szálakon. És olvasható a gyilkos naplója is, amiben leírja gyerekkorától, hogyan vált azzá, ami.

Ajánlom, de csak erős idegzetűeknek! :o)

7. És Margaret Mazzantini Újjászületése!

Ezt írtam róla a Moly - on:
Rég volt rám könyv ekkora hatással! Csak úgy kavarognak bennem az érzések és a gondolatok!
Amikor én az életemet próbáltam elindítani, a szomszédos országban olyan mértékű, borzalmak folytak, hogy az elmondhatatlan! Margaret Mazzantini elmondta!
Hihetelen, miket produkál az élet és hihetetlen, micsoda végtelen az emberi kegyetlenség!
Csodálatosan ír az írónő, rabul ejtett a története!…tudom, egy része kitalált…
Feltétlenül olvassátok el! Nem az a könnyed olvasmány, de felejthetetlen, amolyan bevésődős!


8. Gail Honeyman_Eleanor Oliphant

Megmondom őszintén, ha nem ajánlják a NIOK-klubban, kezembe sem vettem volna a címe és a borítója alapján. Viszont nem bántam meg, hogy máshogy döntöttem! :o)


Eleanorról valahogy Forest Gump jutott mindig eszembe, olyan kis „egyszerű”, naív…aztán kiderül, hogy miért…
Szegénykém – a mai szlenggel élve – „gumibelsőben él”. Érzi, hogy valami nem jó, de nem tudja nevesíteni. Aztán egy plátói szerelem rádöbbenti arra, hogy hiszen ő csak vegetál, nem is él. Egy darabig nem is veszi észre, hogy milyen közel a segítség.
A történet nem-egészen-vége azért megdöbbentett …akik olvasták/-sák, tudják miért.
Kedves kis olvasmány, vitt magával az írás, jó szórakozás volt a sok humoros résszel.

9. És hogy hagyhatnám ki Mörk Leonórát?! A Ködkirálynő idei megjelenés és pont az én korosztályom nőinek szól!


10. És ha már csak egyet említhetek, akkor Chaja Polak Salkája biztosan itt kell szerepeljen!


Azoknak ajánlom, akiket érdekel a holokauszt nagyon nehéz témája.
Fanny Mandler írja meg szeretett édesanyja nekrológját. Sorra kerül a népes család minden egyes ága-boga, melyikük hogyan élte meg a háború zavaros éveit.
A zsidó szokásokról is nagyon sokat megtudni, mindig is szerettem a kultúrájukat! Annyira értékes emberek!
Nagyon jó könyv, átitatja a szeretet! Ajánlom!

Jesszus, litániát írtam!
De kellett!
Olvassatok jó sokat!

2 comments:

CathlenKata said...

Jó sokat olvasol te is. :-) Akárcsak én.
Bár nem tudnám ilyen szépen rangsorolni......

Leki-Rita said...

Köszi az ajánlókat (3 már a polcomon várakozik :))