Thursday, August 16, 2018

Lisa Wingate_Elrabolt életek

Olyan csodaszép ez a könyv, hogy ennyire talán még nem is tetszett egy sem!
(A külső borítóját mindig leveszem olvasáskor, hogy szép maradjon.)


Szerencsére a tartalma is gyönyörű és a Goodreads listáján 2017 legjobb történelmi regénye lett.

Két idősíkban játszódik a történet.
Az egyik 1939-ben Memphisben, ahol a nagy gazdasági világválság után virágzik a gyermekkereskedelem; a másik pedig napjainkban, az ezt követő 2. generációról szól, akik nyomába erednek múltjuknak.

Rill Foss meséli el a vele és 4 testvérével történteket. Boldog folyami életüket élik, mikor is az édesanya komplikált szülése miatt a szülők magukra kell hagyják gyerekeiket a hajón. A kórházban beépített emberek hívják fel Georgia Tann - a hírhedt bébifarmer - figyelmét az egyedül maradt gyerekekre, akiket szó szerint elrabolnak, majd kihasználva a szülők szükséghelyzetét, lemondatják őket gyermekeikről. Az árvaházban borzasztó körülmények között tartják a gyerekeket, amíg az gyermek-adás-vételüket nyélbe nem ütik.

A jelenben futó szál narrátora Avery Stafford, híres politikuscsalád sarja, aki ügyészként dolgozik. Nagyanyját látogatja meg az idősotthonban, ahol találkozik May Crandallal, aki meglátja a lányban testvérét...előkerül egy fotó is és elindul a kutatás az ősök után.


Abban bíztam, hogy kitalált a történet, de ahogy utánaolvastam, sajnos megtörtént eseményen alapul.
Kicsit megvicceltek a nevek, Leslie és Lark nekem férfi neveknek tűntek és csak a 300. oldal tájékán "világosodtam meg" :o) Vagy nem olvastam elég figyelmesen.
A történet csak úgy sodort magával, be tudtam volna hamar fejezni, de halogattam :o)
Bár kicsit nehezen indult be számomra a regény (ameddig "megágyaz" az írónő a történéseknek), utána már nem tudtam letenni.
Sokszor facsarodott el a szívem: egyszerűen hihetetlennek tartom, hogy lehetett ekkora kegyetlenség egy-egy nőben kisgyerekek irányában, pláne, hogy annyira kiszolgáltatottak voltak. És hogy ezzel a gyerek-kereskedéssel mekkora képmutatás járt...micsoda ereje van a pénzéhségnek!

Gyönyörű a külföldi borítója is, nekem most a magyar jön be jobban.


Ajánlom mindenkinek!

2 comments:

Andulka said...

Ment a listára, ami egyre hosszabb lesz... :-)

Edit said...

Ezt a könyvet én is szeretném elolvasni. Egyébként is szeretem a igaz történeteket, mert sokkal hihetőbb a sztori. De sajnos általában szomorúbb is...
Nemrég láttam egy filmet, ami a gyermekkereskedelemről szólt, na, hát az is megdöbbentő volt. Hogy ebben a világban mit megtehetnek egyesek!
Itt a linkje, ha esetleg nem tehetem ide, töröld a kommentemet.
https://www.youtube.com/watch?v=pIK0NheOmCU