Tuesday, January 23, 2018

Könyvutca kihívás_Január

Mert kellenek a kihívások!
De csak olyasmiben, amit szeretek csinálni...erre már rég rájöttem.
Ilyen a hímzés, kézimunka és az olvasás.
Most a FB-on találtam egyet "Egy év, egy tucat könyv" címmel", havonta kell majd mást és mást teljesíteni.


A januári kihívás egy novellás kötet.
Van ajánlat is, de lehet szabadon választani is.

Mivel tavaly 37 olvasmányig jutottam el, szívesen neveztem erre is - emellett még sok más is bele kell majd, hogy férjen!

F.S.Fitzgerald könyvét választottam, ami egy gyűjtemény az eddig napvilágot nem látott novelláiból.


Ezt az értékelést küldtem a könyvről:

"Ha a véleményemre vagytok kíváncsiak, elég különös egy kötet volt ez! Szombat este (2018.01.20) fejeztem be.
Fitzgerald eddig meg nem jelent novelláit szedték egy csokorba.

A leginkább az író pozitívabb kicsengésű történetei tetszettek, mint amikor pl. egy-egy félreértésről van szó. A legjobban így a Láz (A ház asszonya) tetszett a gyűjtemény végéről és a Rémtörténet az elejéről. Ezek a történetek sodortak a legjobban magukkal, ezeket tartottam a legösszeszedettebbnek.

A legkevésbé a polgárháború idején játszódó történet tetszett (két verziójában is sajnos), valahogy kilógott a sorból.

Számomra voltak a kötetben olyan novellák is, amik egyáltalán nem ragadtak meg bennem és valahogy olyan befejezetlennek tűntek, mint pl a Köszönet a tűzért.
Nyilván megvan a befejezetlenség meg az elnagyoltság oka az írói háttérben. Fitzgerald anyagi- és családi problémái is közrejátszhattak.

Lehet, hogy üdvösebb lett volna elkezdeni Fitzgeraldot olvasni egy nagyobb lélegzetű regényével (várom is az ötletet, melyikkel?), mert ez a gyűjtemény inkább a kor árnyoldaláról szól… olyan nehéz témákról, mint pl. a rossz házasságok, tönkrement emberéletek, botrányok stb. Nem véletlenül nem jelentették meg az akkor aktuális lapok ezeket az írásokat, bár nyilvánvaló, hogy ezek nélkül nem kapnánk teljes képet arról az időszakról, ami a világválságot követi.
Lehet, hogy inkább a pénzhez jutás motiválta az írót, ezért nem tudott igazán belemélyedni egy-egy írásába? Vagy, mert én tudok egy regényben jobban elmélyedni? 

A hosszú előszót elolvastam, de a végén lévő kimerítő jegyzetet már nem tudtam volna!

Mindent egybevetve a novelláskötet nálam elérte a lényegét: kíváncsivá tett Fitzgerald többi regényére  Mert alapvetően nagyon jól ír, mintha valami kortárs író lenne. Ötös skálán 3-ast adnék neki."

1 comment:

Andulka said...

Örülök,hogy elkezdted a Leányrablást!Remélem tetszeni fog!