Friday, June 2, 2017

BookTag

Lauránál olvastam erről a Moly-os BookTag-ről és megtetszett, bár nem érek rá!:o)
Érdekesek a kérdések és nekem meg van most kedvem ezen gondolkodni és válaszolni :o)
Olvassátok, ha kedvetek van, én többet is olvastam.


1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
A legrégebbi könyv nálam egy imakönyv és ezt muszály meg is mutatnom, mert egy nagy kincsem.


2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ez után?
Ram Oren - Gertruda esküjét olvastam ezelőtt...hiszen tudjátok! :o)
Most Salingertől olvasom a Franny és Zooe-t .pdf-ben és Julie Hearn Nell, egy boszorkány unokáját papír alapon, párhuzamosan. Mikor melyikhez van kedvem.
A következő pedig egy svéd krimi lesz: Jo Nesbo A hóember.

3. Melyik az a könyv amit mindenki szeret, de te utálsz?
Egy könyvet sem utálok, a túl elvontakat nem szeretem...vagy a semmitmondó, üres, szirupos regényeket.

4. Melyik az a könyv amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
A Biblia lesz ilyen azt hiszem.

5. Melyik az a könyv amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Az általam "fajsúlyosnak" értékelt könyveimet. Amiknek tényleg van mondanivalójuk, amikre a mai napig emlékszem, miután elolvastam. Már ha megérem a nyugdíjat :o)

6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét?
Mindenképp kivárom a könyv végét.

7. Papír és tinta pazarlás,vagy érdekesség?
Abszolút érdekesség! Az illata, az érintése, a hangja, ahogy lapozol...mmmm! Imádom!

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Én általában véve a viktoriánus nőalakokkal cserélnék, mert akkor olvashatnék, hímezhetnék, kertezhetnék kedvemre!

9. Van olyan könyv ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő,személy)
Kislánykoromban a tanítónénimtől, Adler Évától kaptam Erich Kästner A két Lotti című pöttyös könyvét. Épp kórházban feküdtem, könyök-műtéttel és ő meglátogatott - sosem felejtem el! Talán onnantól kezdve szerettem meg olvasni. Syrie James Charlotte Bronte titkos naplóját pedig Budapesten vettem meg egy keresztszemes találkozó alkalmával. Lenyűgözött a Libri könyvesbolt, szuper volt a találkozó (az egyetlen pesti életemben...eddig), varázslatos volt az őszi aranyban pompázó Dohány utcai zsinagóga és kellemes a hazafelé vezető vonatút a sötétben.

10. Mondj el könyvet amit érdekes módon szereztél meg!
A Párom talált nekem egy Lévai Katalin könyvet a siófoki strandon - talán ez a legmurisabb, ahogy könyvhöz jutottam. Valaki elhagyhatta.

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Anyunak Schäffer Erzsébet egyik gyűjteményét.

12. Van olyan kötelező olvasmány amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Az Anyeginre nem tudtam magam rávenni! Aztán tényleg nem is olyan rossz! :o)

13. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Talán Baubytól a Szkafander és pillangó - vékony könyvecske, nem nehéz, így tudtam hurcolászni és akár a buszmegben is olvasni.

14. Használt vagy új könyvek?
Is-is. Az új az illata miatt, a használt a kincs-értéke miatt.

15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
A Da Vinci kódot; de jobb volt az Angyalok és démonok!

16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett mint a könyv maga?
Nem! Max. ugyanolyan jól vagy rosszabbul.

17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben?
Joanne Harris Csokoládéja közben! :o) Nyááámi!

18. Ki az a személy akinek könyvajánlását mindig megfogadod?
Nincs olyan, viszont jegyzetelek és szívesen olvasom a véleményeket, recenziókat.

19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajdon kívül, amit végül imádtál?
Nincs :o) Bár voltak jó választások a könyvolvasós kihíváson belül.

Akinek van kedve, vigye tovább a játékot!

2 comments:

Julianna said...

Kedves Jucus.
Köszönöm hogy olvashatom a blogodat,köszönöm a mai bejegyzésedet is.Én is kaptam már nálad inspirációt egy-egy könyv elolvasására,amit ajánlottál.Szeretek olvasni,de kevés időm van rá.
Ha lehet egy megjegyzésem:a Bibliát én már évek óta úgy olvasom,hogy van egy program,ami beosztja a részeket egy egész évre.Többféle van,ha beírod a Google-ba hogy bibliaolvasó program,kiadja.Minden nap kb.2-3 részt kell csak olvasni,és egy éven át végig veszi az egész könyvet.Nekem bevált,ajánlom neked is,mert megéri.Minden reggel ezzel kezdek.Van benne valami megfoghatatlan szellemi táplálék.
Üdv,
Ivánné Judith,Balatonszemesről

Laucica said...

Áhh, most olvasom!:) Örülök, hogy kitöltötted!:)
A Charlotte Bronte naplója olyan jó volt!! És az Anyegin is:D És... és... miért nem molyolsz, te moly?????:P