Saturday, August 13, 2016

Próbahímzés

Két hűs délelőttöt töltöttem Jucus szépséges fonalaival a hétvégén és ami nagyon jó volt, hogy természetes fénynél! Egyre inkább értékeli a szemem a természetes fényt :o)

Megkért ugyanis Jucus, próbáljam ki az általa festett kétféle fonalmintát, amit a csomagommal küldött el.
A hímzővászon és a fonalak mellé egy kis lelkesedést kértem még Jucustól az övéből és láss csodát, tudott nekem küldeni! :o)
Boldoggá tett, hogy feladatom van :o)


A Pinteresten várt ez a minta, gondoltam jó lesz próbának egy maradék kis 28 ct-s fehér hímzővászonra, hogy Jucus színátmenetes fonalai mellett Venus - szal is tudjak hímezni, látsszon a különbség. Mintha térhatású lenne: a fényes tuli mintha előrébb lenne, mint a színátmenetes, nem? Ezzel is lehet izgalmas dolgokat kitalálni!
Fényezetlen pamut hímzőt festett Jucus, a jobb tuli és a legsárgásabb zöld levél mellette a tesztelt madzagocska, a Venus meg - ha jól tudom - fényezett.


Mondhatom, isteni volt a finom puha, selymes fonallal öltögetni! Simán szét tudtam választani a 6-ból a 2 szálat és simán be is tudtam fűzni. Ahogy megnyaliztam befűzéshez, nem sötétedett el a fonal...nálam ez kritérium, mert akkor mosáskor sem fog...szerintem. Csak 2-3 mm-t kellett lenyisszantani hímzés közben néha a végekről; nem többet mint egy másik fonalnál, hogy ne okozzon gubancot a vége. Különben meg abszolút nem bolyhosodott!


Fejtenem is kellett persze, nem volt gond! Bogot is csináltam, azt is simán ki tudtam fejteni. Igazi kis szín terápia volt: kellemes, szederre emlékeztető lilás rózsaszínes az egyik, megnyugtató sárgás levélzöld a másik. Mindkettő finom pasztell, amit szeretek! Szemről szemre haladtam, mivel színátmenetes a fonal. Azt viszont meg kell állapítsam, hogy szemről szemre nem tudok olyan egyenletesen hímezni, mint soronként - de ez az én ügyetlenségem. Mindig vizsgálgattam, ellenőriztem magam :o)


Igyekeztem közeli és jó képeket csinálni, remélem, sikerült!
Jucus, köszönöm a megbízást, igazán élveztem!


Hogy mi lesz belőle? Szeretnék egy kis naplót a kertes feljegyzéseimnek és már szeretnék kipróbálni varrni egy könyvborítót is, azt hiszem ez lesz az a munka...majd később, mert most a Halloween-barit kell hímezzem! :o)

És most elmegyek a könyvemmel az ágyba, hogy azt a bejegyzésem is meg tudjam majd írni! :o)
Szép álmokat Nektek!

4 comments:

xJuDesign said...

Gyönyörű tulipánok:) Nagyon köszönöm Jucus, hogy kipróbáltad a fonalakat! Igazán boldoggá tettél <3
Mielőtt elkezdeném a "tömeggyártást", mindenképpen szeretnék megbizonyosodni arról, hogy használható fonalat adok ki a kezeim közül.
A baris mintát is mutasd majd ;)
Jó olvasgatást kívánok!

Palkó said...

Nagyon bájos kis mintát választottál, és nagyon szép színeket kaptál!
További szép hétvégét kívánok!

CathlenKata said...

Szép lett nagyon és örülök, hogy meg vagy elégedve a fonallal.

erdoseva55 said...

Csodaszépek a fonalak, és kedves kis hímzést találtál hozzájuk.
Kíváncsian várom a könyvborítót, én is most készítettem egy nagyon egyszerűt csupa csipkéből.
A kis kertes naplód majd megmutatod? Nekem levendulás van, el is kezdtem már készítgetni :)
Szép hetet kívánok Neked! :)