Wednesday, July 18, 2018

Júliusi olvasós

Első volt a "Nincs időm olvasni kihívás" teljesítése.



















E hónapban a foci VB miatt egy orosz regény volt a közös olvasmány: Ljudmil Ulickaja Szonyecskája.


Hogy hogyan is tetszett?
Kihoztam a könyvtárból és amikor elkezdtem olvasni, kapcsoltam, hogy hát hiszen én ezt már olvastam!
Ez azt hiszem mindent elárul: nem hagyott mély nyomot korábban.

Ulickaja Médea és gyermekei című regénye nagyon tetszett akkoriban, azért olvastam el anno a Szonyecskát is - ami végül is világhírűvé tette az írónőt. A kihívás kedvéért azért újraolvastam a regényt...ilyet is ritkán teszek!

Ez a szovjet/orosz kisregény tulajdonképpen egy szerelmes regény szeretett volna lenni, de az én szememben valahogy ez tűnt a legmellékesebbnek. Semmi érdekes nem volt számomra a két főhős szerelmében...inkább a ragaszkodás, a kitartás a másik mellett akármi ellenére is, ami tiszteletreméltó.
Inkább elment a történet családregénynek.

Talán Szonyecska jelleme volt a legtetszetősebb az egészben: végre nem egy szépség..."csak" egy igazi ember, aki nem mellesleg imád olvasni. Mindezt teszi a háború alatt, a sztálinizmus idején. Megismerkedik egy nyugatról hazatérő "világfival", aki feleségül veszi. Szonyecska talán ezen lepődik meg a legjobban: hogy elkel valaha. És még egy lánya is születik, ami aztán már hab a tortán számára. Hogy mennyire "egyszerű" ember, azt jól mutatja, hogy minden körülmény ellenére is boldog...hiszen a férje megcsalja...hiszen a lánya is furcsa kapcsolatba keveredik...
Talán ez a legmegkapóbb a történetben.

Csak szükség-esetén-való-olvasását ajánlom! :)


Amit én választottam orosz irodalmul, az jobban tetszett: Bulgakov Kutyaszíve.
Nagyon szomorúan indul, már majdnem el is pityeredtem, amikor a történet átcsapott szatírába és utána végigröhögtem!

Egy professzor megment egy kóbor kutyust (Gömböc), majd átoperálja emberré (Gömbös). Keverednek a "lényben" a kutya és az ember tulajdonságai, ami hatalmas poénokhoz vezet.
Na, ezt a kisregényt viszont ajánlom mindenkinek, Bulgakovtól nekem ez az első, de nem az utolsó olvasmány!

Aztán...hogy bespájzoljak a könyvtári szünet előtt:


Maja Lunde könyvével kezdtem a kis csomagom, de erről külön posztnak kell szólnia! :o)

No comments: