Monday, May 19, 2008

Az én ízlésem

Tényleg érdekes ez a téma: mennyire meg tud változni egy ember ízlése az évek során...de bármiben!

Amikor én kb. 14 évvel ezelőtt elkezdtem a böködést, még beszélni sem igen lehetett választékról. Tudjátok, én mivel startoltam? Nagy lyukú kongréra (mivel csak azt lehetett itt kapni) valamilyen nevenincs osztott szálú hímzővel.

A Fürge Ujjakban találtam néhány mintát, de a népi motívumok nekem nemigazán jönnek be máig sem. Sikerült néha Diana füzetet beszereznem, ebből készült az első munkám, Dia babaköszöntője. Aztán jelent meg a Sabrina, ha jól emlékszem, főleg kötős újság, de volt benne egy - két igényesebb xszemes minta is. A Kreuzstich magazinra meg egyszerűen vadásztam, annyira ritkán lehetett hozzájutni. Kitben csak a Papillont ismertem, ebből többet ki is hímeztem. Aztán mikor 2006 januárjában rátaláltam az nlc fórumára, szó szerint kinyílott a világ előttem és ettől kezdve a kis Papillon műveim már nem is tetszettek, keretezetlen fekszenek a szekrényben.

Megismerkedtem a Lanarte, a Permin, a DIM - mintákkal és még egy csomó sok mindennel, amit Nektek is köszönhetek - pl. a fra. csomót is a fórumon tanultam meg.

Jelenleg az afro stílus nálam a favorit a maga tarka-barka, vidám színvilágával, mert egyszerűen feldob és mi a lényeg, ha nem ez. Imádom a JJ-ket, tervezek egy - két görögös MP-t is, pár Valerie Pfeiffer madárkát is. A MS - minták nekem nagyon bájosak, kedvelem ezeket is, csak ne lennének annyi fél szemmel tarkítva. Az AOY-kat szintén imádom, annyira kis romantikusak. Szeretem a Lizzy Kate egyszerű és mutatós mintáit meg a Bent Creeket is...nem is lehet felsorolni. Ami - azt hiszem - nem nekem való, az a HAED.

Mára már én sem gyűjtögetek annyit, mint a legelején, mert tényleg megvan nekem is már egy életre való tervem. Amit mostanában mentegetek, azok inkább a lépésről - lépésre fázisfotók, amik a különféle xszemes használati tárgyak elkészítését mutatják be.

És akkor? Ízlésvilág újratárgyalása 10 év múlva?

No comments: