Sunday, May 18, 2008

Hatékony hétvége

Mert tényleg sok mindent meg tudtam csinálni ezen a hétvégén, valahogy több energiám volt. Biztosan Ti is vagytok így! Van, hogy minden olyan nyögve nyelősen megy, van, hogy úgy mint a karikacsapás. Ablakot mostam, takarítottam, sütöttem (majd azt is megmutizom mit, de csak holnap lehet szeletelni) főztem, mostam, mosogattam, virágot ültettem rendes háziasszony módjára. Nem mindig van ám így! Ez a pirulós smiley?

Hímezgélni is volt időm: a Kiválasztott alatt elkészültem Noám második részével a négy mintaoldalból, most aztán már keze is van a hölgyikének, majd ezután lesz izgalmasabb.


















Egy kis kiruccanás is belefért, Mözsre mentünk muskátli beszerzésre. Út közben eszembe jutott, hogy szedjünk már egy kis bodzát, csinálok szörpöt, olyan rég nem ittunk! Persze nekiállt esni. Ha valaki látta volna azt a bodza virág szedést.... Az én párocskám keresett egy olyan helyet, ahol kocsiból ! tudtuk szedni a bodzát - mivel ugye esett. Dia Anya a kocsiban jobbra, ablak leenged, bodzaszedés...mindenesetre jót nevettünk ezen az akción. Itt mutizom, mi lett belőle:



A hivatalos recept: 4-5 liter víz, 1 kg cukor, 8-10 megmosott bodzavirág, 2 dz citrompótló, 1 egész citrom darabokra vágva. 5-6 napig állni kell hagyni, közben naponta 3-4 - szer felkeverni. 6 nap után lehet leszűrni és 1-2 hétig is eltartható.

Namost én azért másképp csináltam, 2 dz citrompótlót 4 felkarikázott citrommal pótoltam, cukrot is egy kicsit kevesebbet tettem bele és nekem az 5 literes üvegbe csak 3 liter víz fért bele. Minőségellenőrzés tehát egy hét múlva.

No comments: