Wednesday, June 22, 2022

Patchwork

Mindig is szerettem volna megtanulni foltot varrni! Tavasszal indult egy két hétvégés tanfolyam, most hozta úgy a sors, hogy részt tudtam venni. Mivel nem vagyok varrónő, "csupán" keresztszemes előélettel rendelkezem, hobbivarrónőként egy csomó tudományt csipegettem fel. Megvettem ezt a jó kis könyvet (akciós volt ráadásul!), az alapokkal foglalkozik és cm-ben is számol, nem csak inch-ben. Idáig jutottam:
A tanfolyam hozománya egy 4 napos foltvarrós tábor volt. Ne felejtsétek eddig csak tisztázásra használtam a varrógépet, amatőrként. Annyit, de annyit tanultam! Margittól, hogyan kell beavatni az anyagot; Anikótól a varrógép beállításáról; Anditól meg a foltvarró vonalzóval való pontos mérésről; Magdától a szerkesztésről, Margittól az óriásblokk összeállításáról...megtanultam, hogy huzamosabb ideig nem szabad működjék a vasaló, mert ráég minden a talpára, van viszont egy spec. tisztító rudacska erre a célra. Megtanultam, hogyan kell megtudni a gépem varrásszélességét; Ani megmutatta, hogyan kell kifordítani a sarkaktól indulva az összevarrott darabot. Mártitól tudom, nem is minden a miliméter pontosság, csak csinálni kell és minden a helyére kerül. A parketta technika (rail fence) volt nekem most a legtesthezállóbb, idáig jutottam vele, kis neszesszer készül majd belőle:
A kép nem a legjobb, lámpa alatt készült. Egyelőre az angol papírtechnika tetszik a leginkább, ezzel kísérletezem. Egy párna készült eddig:
...meg egy kis tűpárna, amit a Pinteresten találtam:
Egy szűk keresztmetszet van csak: az IDŐ! Feszít a munkakedv, tele vagyok ötletekkel és már megtanult, használható technikákkal, viszont van egy munkahelyem is. Nyugdíjig még minimum 10 év, ha összejön - ugye - :) A családom egy tündér, a háztartásban rengeteget segítenek, de mégis várnom kell a hétvégékre vagy a szabadnapokra... Na, majd apránként.

1 comment:

helen said...

Micsoda szuper dolgokat alkottal :) Az az elso minta, amit megolsztottal: az a kedvencem! Egy parna keszult belole, harom csillag van a kozepen. Ugye, milyen jo kis moka a patchwork? :)))