Saturday, August 25, 2018

Augusztusi NIOK kihívás

Ági augusztusi kihívásaként egy sorozat egy részét kellett elolvasni...huncut! Mert a sorozatra éppen rá is lehet kapni! Ha nem ez a cél?! :o)


Először a legfrissebb élményemről mesélek, ami részemről csak véletlen illett bele a havi témába, mert mint utóbb derült csak ki számomra, hogy ez is egy sorozat része. A Björndal sorozat 1. része. Persze, olvasnom kell a többit is, ahogyan Backman összes könyvét!!!


Sok szuper könyvet olvastam mostanában, de ezt képtelen voltam letenni, bááár...amíg a "bonyodalom" meg nem történt, nehezen hangolódtam rá a történetre. Azt hiszem a hoki miatt. Nem vagyok valami nagy sportrajongó.
Bele kellett nézzek Backman szemébe:


Egy csomó kérdés merült fel bennem olvasás közben:
Vajon honnan tudja egy férfi azt, hogy igenis érezheti egy anya, hogy a tini lánya gyűlöli?!
Hogy érezheti át egy férfi ennyire tökéletesen egy anya gyilkolási vágyát, ha bántják a gyermekét?!
Hogy gyűlölni könnyebb, mint szeretni? Igaz! De hogy állíthat egy író ennyire abszolút, filozófikus igazságot?!
Hogyan tudja ennyire átadni az érzést, mikor Amat belekerül egy hatalmas konfliktusba önmagával - vagy gerinces lesz és beszél, vagy eléri az álmait, amiért idáig igazán megdolgozott/megszenvedett?!
Hogy lehet, hogy van különbség győzelem és igazság között?!

Björndal egy elszigetelt svéd kisváros, ahol a hoki az egyetlen szórakozás.
De össze lehetne-e kötni a hasznost a kellemessel? Ha győzne a városi hokicsapat, települne ide oktatás, munkalehetőség, infrastruktúra.
Vajon hibázhat-e a város hoki-üdvöskéje? És ezzel képbe kerül az emberiesség fogalma. Vajon hogy reagál a városka lakossága Kevin ballépésére?
Fantasztikusan mutatja be Backman, miképp oszlik 2 oldalra a város, de vajon jó oldalra sikerül-e szavazni? Mi lesz az igazság?

A könyv egyik külföldi borítója is nagyon szép, talán többet árul el:


Tetszik, ahogy az író a fejezet elején summáz. Ahogy a narrátor is a Született Feleségek elején (bocs, de ez jutott eszembe), Backman is elmondja előbb, hogy pontosan miről is fog szólni a fejezet, aztán részletez. Mit részletez! Árnyal, de zseniálisan!
Tetszik az is, hogy a végén nem dől el ki a jó, ki a rossz...az életben sincs mindig így! Az életben sem mindig az győz, akinek igaza van, nem?!
Remélem, nem árultam el sokat, olvassátok el!


És akkor az igazi választottamról is: Lucy Maud Montgomery Anne-sorozatának első részét választottam, az Anne otthonra talál címűt. Már olyan rég terveztem elolvasni, most aztán beleillett a kihívásba.


Azért ezt a képet választottam, mert ez az első olyan könyv, aminek a borítójával - de egyikkel sem! - nem tudok megbarátkozni.

Annyi baj legyen!
Mert a történet imádnivaló! Egy csupaszív story!
Biztosan sokan láttátok már a tévében is, könyvben az igazi - ezzel nem mondtam újat, igaz?!

Anne, a kis árva családhoz kerül.
Véletlen, mert a család fiút szeretett volna, hogy legyen segítségük a ház körül.
Anne természetesen megkedvelteti magát a családdal a kis őszinte, cserfes személyiségével.
(Itt pedig Harisnyás Pippi jutott mindig eszembe :o) Vajon melyik történet volt előbb?)

Nagyon jó olvasmányokra sikerült bukkannom augusztusban, ajánlom mindenkinek!
És, jupppiiii!, újra kinyitott a könyvtár is! :o)
Számomra ennyi volt az augusztus olvasós része, alig várom a hűsebb szeptembert!

3 comments:

Monika said...

Több könyvem vár arra,hogy elolvassam.:)

Leki-Rita said...

Björnstad ♥ Backmant szeretem én is :) aug elején olvastam a Egymás ellen-t Tőle. Szerintem az még jobb mint a sorozat első része...

erdoseva55 said...

Sajnos kevés időm marad az olvasásra, de változtatni fogok rajta, mert imádok olvasni! Jó volt olvasni Téged!