Friday, June 22, 2018

Olvasmányok - kihívások

Még egy kihíváshoz (a Könyvutcablog kihívásán kívül) csatlakoztam nagy örömmel és az Szabados Ágnes híradós "Nincs időm olvasni kihívása" :o)
Mindig van egy olvasmány, amit közösen olvas a csoport (akinek van hozzá kedve), aztán "kibeszéljük" és egy téma, amihez szabadon lehet könyvet választani.


A júniusi közös olvasmány Sarah Winman A bádogember.


Sajnos ez az olvasmány most nekem nemigen jött be...másoknak pedig nagyonis. Kíváncsi leszek a "kibeszélésére".
Igazából egy rendhagyó szerelmi háromszög: egy meleg férfi, egy biszex férfi és egy nő szerelme...talán ehhez én túl konzervatív vagyok. A nyelvezete sem tetszett, nekem vulgáris volt. Valószínűleg az elfogadás lenne a központi téma.

Amit én választottam borító alapján, az Emma Hooper könyve volt: Etta és Ottó és Russell és James. És tényleg a borítója tetszett meg a cba-ban, a 499,- Ft-os polcon! Aztán a belső borítója még szebb!


Ez a történet viszont mesebelien szép volt, valahogy ez is egy szerelmi háromszög-téma, de a klasszikus viszonylatokban :o)
Etta 83 évesen kel útra, hogy még életében lássa az óceánt és közben visszaemlékezik fiatal korára A nyomába szegődik egy prérifarkas, Jamesnek kereszteli (ha jól értettem) a meg nem született testvére után. A férje, Ottó is próbálja idejét értelmesen kitölteni, míg vár Ettára és a szomszédban élő Russell is, aki Ottó gyerekkori barátja. Érdekes, szép történet, ezt ajánlom Nektek is!

A Könyvutcablog kihívásán pedig egy sci-fit kellett elolvasni. Mivel nem a legkedvesebb műfajom, nehéz volt választani. Margaret Atwood disztópiájára esett a választásom. Azt hittem, mivel most divatos olvasmány, talán új megjelenés. Kiderült, hogy 30 éve írta az írónő.


Nem is tudom, hogy tudnám röviden megfogalmazni a véleményem, igazából a zárórész tetszett nekem.
Az, hogy ilyen felkapott lett a könyv, azt hiszem, a politika magyarázza.

Dióhéjban?

Egy kitalált ország, Gileád (Bangor, Main) diktatúrájáról szól ez a disztópia, melynek előterében a női kasztok közül a Szolgálólányoké áll; főszereplője gileádi nevén Fredé (vagyis Fred tulajdona), a szolgálólány. A nők egyetlen szerepe Gileádban a „szaporodás”, a társadalom egész keresztmetszete ennek alárendelt. A férfiak szerepe az én olvasatomban nulla, nem derült ki számomra, mit parancsnokolnak, mivel Parancsnok-nak neveztetnek – az ő szerepükről meglehetősen negatív a történet szempontjából.
Eszembe jutott Orwell 1984-e, Huxley Szép új világa, az Éhezők Viadala és olyan szavak, hogy dogmatizmus, elnyomás, kizsákmányolás, uniformizálás, földalatti mozgalmak, női- ill. férfi sovinizmus…hogy napjaink egyes eseményeit ne is említsem.

Én már az oldalsávban lévő könyveket olvasom, olvassatok Ti is jó sokat - főleg így, nyárom!

No comments: