Tuesday, October 17, 2017

Indián nyár

Bár kitartana februárig!

Carli már nagyon kívánkozott sétálni, én meg a fejembe vettem, hogy ha van egy csomó mandulafa a domboldalban, akkor ott lennie kell mandulának is :o)
Így tettünk vasárnap két kör sétát. Íme a mai zsákmány, bár a madarak naprakészebbek, sok csonthéjat már meglékeltek:


Talán az az ősi gyűjtögető-halászó-vadászó énem az, de minden ősszel szednem kell csipkebogyót, ha csak egy marékra valót is; -gyűjteni mogyorót, diót, mandulát, gesztenyét, makkot (dísznek), de még szép színes faleveleket is (könyvbe tenni lepréselni) :o) Diego is kapott egy üres diót, jól csörög a konyhában a padlólapon :o)

Egy új bogár is elült a fülembe: kell nekem mandulafa! Érdekes, vagyis teljesen logikus: ez a csonthéjas virágzik legelőször és ez is megy aludni legelőször.
Meszes talajt igényel, a szőlő kísérőnövénye, nem igényes. Sok fajta van, választunk és ültetünk egyet idén...a virága is gyönyörű!

Minden séta tartogat egy-egy meglepetést!
Ma egy olyan csoda kökény bokrot találtunk, ami tele van gyönyörű sötétkék terméssel. Megvárom, míg megcsípi a dér és akkor lakomázni fogunk belőle!:o)
És ami még meglepi volt: alkörmöst találtunk, ismeritek?


Utána kellett nézzek, mert szomi azt mondta, fontos festékanyag. Kiderült, hogy gyógynövény, a rák elleni gyógyszerekbe használják fel hatóanyagait és a bor festésére is használják. Ilyet! 46 éves kellett legyek, hogy ilyet is lássak! Ilyenkor jut eszembe a híres nóta: "Annyi mindent nem szerettem még!"

Például még a borbolyát sem, íme a kis bokrunk, Laci ültette el a héten:


Kíváncsi vagyok, lesznek-e rajta bogyók? Utánaolvastam, ez is gyógynövény!:o) Én meg csak azért szerettem volna, mert szép bordó a lombja.

Nézzétek az októberkémet! Ez is egy kis csoda a szememben:


Közelről apró rózsaszínű kis csillagvirágok!
Néhány kerti kép még...az egyiken egy poloska, a másikon egy büdösbogár-kakukktojás :o)

2 comments:

Vera said...

Szép fotók... és milyen szép a dió.................. a miénk mind fekete... párat feltörtünk, a belseje szép, talán lesz valamennyi,pláne mert az unokának eszébe jutott, hogy anno mennyire szerette a kókuszgolyót,és kért..Mikor kiment N.országba ajándékba készítettem egy dupla adagot, de már telefonált, lehetne egy újabb adagot küldeni...és megy valaki ki, akkor küldjük...Na szóval minél több dió kell..Egyik évben közel 8 kiló!!!! diót használtam el kókuszgolyóhoz...

Milyen aranyos az októberkéd...ép én is irtam róla... idén nem remekelt, de igy is örülök neki.
Kiváncsi leszek a baglyodra... irtóra tetszik,és hogy milyen fonal van hozzá.

Tüzes Beáta said...

Te kis kertimádó!
A mandulafa virága ráadásul különösen szép.