Tuesday, March 28, 2017

Rászántam magam...

Hogy kicsit kalandozzunk az élet árnyékos oldalán is...
...meg mert kicsit napló-féle-bejegyzések is...

Évek óta zsibbad, remeg, nincs benne elég erő, most már fáj is...és ezzel korlátok közé szorul, hogy mikor, mire és mennyit használom...a kezem!
Nagyon fontos munkaeszközöm, jóbarátom!

Alagút szindróma: a csukló területén letapadnak az idegek túlterhelés miatt.
Egész életemben rengeteget használtam a kezem: zongoráztam 6 évig, gépírok régóta, kézimunka, eszembe nem jutott volna, hogy valaha ilyen gondom lesz!
A családunkban örökölt (is) sajnos. Volt már "szerencséje" valakinek hozzá?
Sok-sok gondolkodás után remélhetőleg megoldódik a dolog:


Most kicsit le kell lassítanom és kell egy csomó türelem...nem akkor és nem ahhoz nyúl az ember, mint ahogy a zsigereiben megszokta...
De már benne vagyok és innentől csak jobb lehet, ugye??? Egy kis bíztatás azért elkél :o)

...mégis azt mondom, ez legyen a legnagyobb bajom!

14 comments:

JuciKa said...

Biztosan jobb lesz. Addig meg olvass, kíméld ki a kezed, hagyd kényeztetni magad. Jó egészséget kívánok, gyógyulj meg minél hamarabb!

MrsSame said...

Fájdalom és visszafogottság együtt. Nem jó páros, főleg ha dolgos az ember. Nekem mással van problémám (gerinc) Az sem jobb,de félek a többi ízületi problémától. Tennem kell ellene időben.
Kitartást, remélem neked is jobb lesz. Egyéb nem orvosi megoldás?

Anik said...

Minél hamarabb gyógyulj meg! Én is szoktam mondani mindig, hogy nekem még jobban kell kezem, nagyon szükségem van rá, mint egy átlagembernek, hiszen én HÍMZEK!!! :)))

Andulka said...

Kitartást és minél előbbi jobbulást!Ennél nagyobb bajod ne legyen az életben!Puszi!

Tüzes Beáta said...

Műtét volt?
Igen, hallottam már ilyet. Remélhetőleg új lesz megint! Kívánom, hogy így legyen!
Lehet te is kapsz fizikoterápiát.

Palkó said...

Kívánok Neked sok türelmet, és teljes, tökéletes gyógyulást!
Szerintem minden nap csak egyre jobb lehet már ezután :)

Dóra said...

Műtét után lehet teljesen jó is a kezed, vagy jobb sokkal,de nem feltétlenül újra tökkkéletes. Nekem legalábbis anno ezt mondta az ideggyógyász. Bár csak kezdődő alagút szindrómám van és érdekes módon a jobb kezemben, pedig inkább a bal szokott cefetül fájni. Az okok nagyjából ugyanazok, mint nálad: 11 év zongora, 4 év szertorna, 4 év röplabda. Bár a zongora inkább csak ínhüvelygyulladást csinál és csak akkor, ha tényleg rengeteget gyakorolsz. Nálam a kiskaput anno az tette be, mikor egyik gyerek a babakocsiban feküdt, a másik meg testvérfellépőn utazott, így egyszerre toltam majd 20 kilót padkára fel és le stb. És igen, ha hajlamod van rá, akkor a hímzés, kötés és horgolás csak ront a helyzeten. Vagy a vastag könyv, amit kitámasztasz a kezeddel, mert nem akarod a gerincét megtörni. Nameg a gyerekcipelés is csak ront a helyzeten. Jelenleg visszaszámolok, hogy még másfél év, és már nem kell annyit cipelnem Lacikát.

Mikor anno mondták, hogy kíméljem a kezem én pár dolgot újítottam az életemben. Sosem dagasztok, vagy keverek tésztát. Dagaszt a kenyérsütőm és kever a robotgép. Tészta nyújtáshoz legyen minél vastagabb a sodrófád. Ha apa a közelben van, akkor nekem a masszív kézzel intézendő dolgokat ő segíti otthon. Ha érzed, hogy rosszabb a kezed, fáslizd, pihentesd. Ne cipekedj! Mindent csak kis adagokban, inkább fordulj többször a boltból, vagy vegyél egy banyatankot. Ha van lehetőséged és időd, ússz!!!
Jó a flector tapasz, sima milgamma, ha nagyon rossz, akkor Movalis (bár ez receptre kapható). És tedd le a hobbid egy jó időre. Nekem 2 év kimaradt a hímzésben nem olyan rég, mert rákattantam egy netes játékra. Ez tette a legtöbb jót a kezemmel. Fura volt rádöbbenni, hogy jé, nem fáj! Reggel nem kell "bemozgatni", és eltűnt a csuklómon lévő pukli (asszem ganglionnak hívják) is, amit szintén a megerőltetés hozott ki. (kb. 1 éve kezdtem újra hímezni, és megint fáj a kezem, ott a pukli ismét - igaz megszületett Lacika is, ami szintén nem kíméli a kezet)

Na túl sok voltam. Jobbulást! Innen már csak felfelé visz az út! Türelem!

Szecsi said...

Gyors gyógyulást kívánok Neked!!

Barbaral said...

Mielőbbi gyógyulást és kitartást Neked!:)

melcsilla said...

Remélem, mielőbb meggyógyul a kezed, és újra foglalatoskodhatsz a számodra kedves dolgokkal! Jobbulást!
Melcsilla

Kata said...

Jobbulást sorstárs!
Bár nálam a sok éves mankózás okozza, így nem is csinálnak vele semmit, mert jobb nem lenne utána sem. :-(
Pihenj és e-bookot olvass, ne könyvet átmenetileg.

Jucus said...

De aranyosak vagytok, köszonom a sok bíztatást!

agnesordog said...

Gyors gyógyulást kívánok , és hagyd magad kényeztetni ! Hisz megérdemled ! :-)
Csak nehéz annak hagyni, aki örökké tevékeny, mindig ügyködik valamit , most lassíts egy picikét !

Cat said...

Gyors gyógyulást kívánok Neked!