Saturday, March 31, 2012

Ljudmila Ulickaja_Imágó

2009-ben volt a budapesti Könyvfesztivál díszvendége Ljudmila Ulickaja, akit az egyik legnépszerűbb és legjelentősebb kortárs orosz íróként tartanak számon. A tévében hallottam vele egy interjút akkoriban, azóta fentem a fogam erre a könyvre.
A Médea és gyermekei után hasonló szuper olvasmányra bukkantam!



Nem is tudom, mi vonzott annyira az 620 oldalas olvasmányhoz...a nosztalgia az biztos...hogy én még tanultam oroszt, orosz kultúrát...a történelmet is szeretem...
Olyan jó volt belfeledkezni ebbe a vaskos kötetbe! Három fiú életét végigkísérve mutat be az írónő több évtizednyi történelmet, azt a korszakot, ami Sztálin halálától a Gorbacsov-féle "peresztrojkáig" terjedt. Belefér ebbe aztán sok minden: a fiúk felnőtté válása, útkeresése, politika, de olyan jól összefűzve, hogy nagyon szórakoztató olvasmány!
Ajánlom mindenkinek!

No comments: