Wednesday, July 24, 2019

Főkolompos

Talán a kert a főkolompos az elmaradásomban, hát álljon róla "pár" sor :o)

Nem is tudom, mivel kezdjem, annyi csoda van most a kertben, ilyenkor van ereje teljében, az biztos!

Nehezen indult a nyár a sok eső miatt: megsínylette az eper is (mind ki kellett húzzam) és a cseresznye is (szinte az egész termés lerohadt - mai napig nem térek napirendre felette, mert idén volt a legtöbb eddig). Meggyet még egész jól tudtunk csipegetni, imádom!

Tettünk ki még több rovarhotelt, hogy csalogassuk a kis jótevőket, erre már kitehetnénk a "megtelt" táblát:


A virágágyás idei újdonsága a kerti madárbirs volt, már takarítom be a sok-sok magocskát jövőre:


Meg egy cserép ilyen érdekes napvirágot vettem, még ilyet sem láttam:


A nyári gyümikkel minden rendben: a kedvencemből, málnából sok termett, a ribizliből pedig Anyu főzött 3 kis üveg lekit.
Szeder is lesz jó sok, ha nem esik és nem jön rá a szürke penész.
Tavaly a fagy miatt csupán 1 szem sárgabarackon osztoztunk Párommal, idén, bár megkopogtatta a jégeső a szemeket, sok volt rajta.
Jövőre lekvárfőzés és olyan fincsire tervezem, mint ahogy anno nagyanyám készítette! :o)


Rég szerettem volna hortenziát, most 4 cseréppel kaptam, dekorációból maradt. Ahogy elültettem, máris meghálálta egy kis virágzással:


Dáliám a tél alatt sajnos mind elpusztult, úgyhogy erről az élvezetről idén lemaradok. Őszirózsa magot hiába vetettem több soron, kikelésre sem méltatott, illetve kikelt méterekre a színhelytől néhány tő...a hangyákat gyanusítom :o)

Sikersztori talán a margarétám:

Kutyácska is élvezi, hogy most többet vagyunk kint vele a kertben, mehet a bohóckodás:


Odahaza is nagy dolog történt: 4 fiókánk kelt ki a 4. emeleti ablakunk előtti madáretetőben. Először ökörszemre tippeltem, annyira pirinyók voltak; esetleg még légykapócskák lehetnek, még a mamájuk külalakjából sem sikerült kiderítenünk:


Egy igazi nyári képpel kívánok Nektek további szép nyarat!

3 comments:

Tüzes Beáta said...

Ez aztán a kert! A cseresznyét és az epret sajnálom, mert imádom. A fiókák aranyosak.

Palkó said...

Gyönyörű a kerted, nem csodálom, hogy leköt. Érezd jól magad, és majd a "nemszeretem" időben gyere vissza! :)

Andulka said...

Büszke lehetsz a kertedre és a kutyusotokra is! ;-)