Thursday, December 6, 2018

Őszi olvasmányok

Szuper olvasmányokkal hozott össze az élet október-novemberben- és már decemberben is! :o)
Nagyon szeretem Szabados Ági könyvklubját, ahol novemberben Edith Eva Eger A döntés című kötete volt a közös olvasmány.


Az írónő túlélte Auschwitz-ot és sikerült lelkileg is talpra állnia - nekem már maga ez a tény egy csoda!
16 évesen került koncentrációs táborba egész családjával együtt; az ezt követő életéről és a zsidók felszabadítása utáni nehéz életéről szól a könyv, DE valahogyan még sem lehangolóan. Talán láttátok nyilatkozni a tévében is, a youtube-on azonban biztosan vissza tudjátok nézni!

A decemberi téma a levélregény.
Én ezen belül Jessica Brockmole könyvét választottam és tegnap estére már "fel is faltam". Nem lehetett letenni!
Azt hiszem, ez lett az én 2018-am könyve.



Levélregény. Történelmi regény. Szerelmes regény...de a legszebb fajtából! Egy szerelmi háromszög az I. és a II. világháború között.
(Nagyon hasonló a hangulata a Krumplihéjpite Irodalmi Társaság cimű történetéhez, ami egyébként a NIOK december közös könyve lesz. Én már olvastam, itt írtam is róla, de most újra fogom olvasni...nem gyakran teszem!)

Sue, a költőnő levelet kap rajongójától, Davie-től, Amerikából. Hosszan tartó levelezésbe bonyolódnak, aminek aztán szerelem lesz a vége. A helyzetet bonyolítja, hogy Sue férjnél van. Férje is és kedvese is a frontra kerül és vissza is tér mindkettő. Így még bonyolultabbá válik az életük.

Lehet, hogy Karácsony közeleg és azért, de végig a Mamám járt az eszemben. Egész életében várta vissza a frontról a Papámat, de ő nem jött vissza. Emlékszem, a nagy szekrény aljában, egy fekete, műanyag fülű nylon szatyorban őrizgette a levelezésüket, amiket - mikor már érezte, hogy nem él sokáig- elégettetett Anyuval...olyan kár értük! Ezek a levelek még irodalmi szinten íródtak, annyi értéket tartalmazhattak, amire én - igenis! - kíváncsi lettem volna!

Mindenesetre mindkét könyvet ajánlom!

2 comments:

Andulka said...

Köszi a könyvajánlót! A második könyvet már olvastam, tényleg nagyon jó kis könyv.

Leki-Rita said...

Köszi a könyvajánlókat, felírtam őket!