Saturday, April 21, 2018

Könyvutca kihívás_április

Az e havi kihívás egy olyan regény volt, amiről a Könyvutca blogon is olvastam.

Sarah Pinborough 13 percét választottam, miután olvastam a Ne higgy a szemének című könyvét is és mindkettőről elmondhatom most már, hogy nagyon izgalmas, furfangos és csavaros. Stephen King javaslatának is hittem. Csak azért tetszett jobban ez a második regény, mert bár befejezetlen, nem fiktív a vége.


A könyv egy mentálisan nagyon beteg tiniről szól. Azért nem mondom, hogy pszichopata vagy szociopata, mert el sem tudom képzelni, hogy létezik ilyesmi tinédzser korban. Natasha egy roppant manipulatív kis „rifke”, aki maga akarja a társaságát „berendezni”. Önző és öntelt. Tulajdonképpen nem is értem, miért bonyolítja maga körül a dolgokat! Talán hogy felhívja magára a figyelmet? Nekem sokkal inkább a népszerűtlenebb, de inkább önazonos Becca karaktere tetszett, aki aztán szembe kerül „élete örök barátnőjével”. A könyv szerintem korrajz is: hogy mennyire felerősödtek a Pinborough által említett jelenségek (amik a gimis koromat juttatták eszembe): a klikkesedés, a népszerűség és a tökéletesség hajhászása, a bizonyos társadalmi rétegbe tartozók elkülönülése, a külsőségek előtérbe helyezése. Az eredmény egy roppant sekélyes személyiség.

A történet váltott szemszögből íródott, ami nagyon tetszett és a szemelvények is, amik szabdalták a történetet és árnyalták a szereplők jellemét is. Egy nem tetszett: bár a műfaj pszichotriller mellett young adult is, számomra ez sem magyarázza meg a már-már „fülsértő” szóhasználatot.
Összességében azért ajánlom mindenkinek!

No comments: