Sunday, September 11, 2016

Ősz

Kezdetét vette a kedvenc évszakom :o)


Sok most a kerti munka, de ki kell használni a jó időt, imádtam a mai kertészkedés minden percét is:


A pici almafánk idén már 4 szemet termett, az első kettő a két gyereké lett: Diáé és Carlosé - igaz, hogy ő úgy tulajdonította el :o)


Pirosnak vettem a hajnalkámat, lestem, hogy nyíljon ... igazából erős rózsaszínű lett, teljesen befutotta a madáretetőt :o)


Szerintem kedvezett az idő idén a cukkininek, padlizsánnak, egy csomó zöldbab is lett...egy csomót elajándékoztunk, mert tele lett a mélyhűtőnk két fiókocskája és már nem győztünk rá. Sajnáltam volna kidobálni a sok fincsi zöldséget.


Ami viszont meglepetés, még egy évben sem tapasztaltam: megleptek minket a minden féle-fajta-forma-méretű-mintájú poloskák...ilyet még nem láttam, megrágják a dísztököcskéimet.
A lisztharmat volt idén a második legnagyobb ellenség, még most is nem győzi Lacó permetezni...mindent "elkap": a cukkinit, tököt, szőlőt, áfonya bokrot...kűzdünk hősül!

A kutyácskámat ma szaru csonttal kényeztettem, boldogságos órákat szereztem neki:


Először megmorgott, azt hitte, vissza akarom venni az ajándékom. Aztán addig sétálgatott csonttal a szájában, míg elég biztonságban nem érezte magát ahhoz, hogy átadhassa magát az élvezetnek. Imádatos volt nézni!

Jövő héten Szüreti Fesztivál Szekszárdon, akinek kedve van még ideér! Ígérem, mesélek majd annak, aki nem jut el hozzánk!


Szépséges őszt minden kedves erre járónak!

9 comments:

Monika said...

Remek város Szekszárd!Kár,hogy messze van .....Édes a kutyid!
Szépséges a hímzésed....Nekem még nincsen őszi hangulatom.:)
Felétek nincsen a paradicsomon vándorpoloska?

Palkó said...

Szép őszt Neked is! - én is nagyon szeretem a színeit, az illatát... :)
Meghálálja a kertetek a sok-sok gondoskodást, úgy látom! :)
Igen, mindenki panaszkodik, hogy az igazi hideg tél hiánya miatt egyre szaporodnak a kártevők... :(

Monika said...

Tegnap csak futólag olvastalak,most rendesen.Akkor felétek is pusztítanak a poloskák. veszek ma Karate permetet.Muszáj. Olyan szép a paradicsomom és ezek a rohadt dögök kiszívják az életet belőlük és a málnámból a másikfajta poloskák.:(

MrsYarnart said...

szeretnék kutya lenni nálatok. szép kertecskében futkározhatnék, áshatnék kedvemre, finom falatokkal kényeztetnétek... :)

JuciKa said...

Mosolyogsz a dáliákkal, szépek vagytok.

Andulka said...

Jó képeket raktál fel megint! Jó is kimenni a kertecskébe és a saját termésből enni.

Tüzes Beáta said...

Poloska is, meg turbólegyek. Gyorsak. Én sem értem mi van itt?
Gyönyörű a termésetek!

Vera said...

Gyönyörű képeket hoztál...Szép vagy a dáliával... és Carlos... annyira aranyos.

csak "örömnek" ültetünk pár tő paprikát cserépbe...... Először a leveleit zabálta le valami nagy lyukak lettek rajta, hiába a napi permetezés... utána a kis paprikába kukacok és lyukak tömkelege...minden oda...most meg a paradicsomon a poloskák... kiírthatatlanok ezek a dögök...

melcsilla said...

Ezek a dáliák a gyerekkoromat idézik, gyönyörűek.
Most ahogy elgondolkoztam ezen, jöttem rá, hogy milyen sok virág "kikopott" a szülői ház kertjéből. Dália sincs már sajnos...

Nagyon ügyesek vagytok a kert gondozásában!