Sunday, January 4, 2015

80. szülinapra

Mégpedig az én Drága Keresztanyám 80. szülinapjára készültem ezzel az apró Krisztus képpel, még a két ünnep között elkészült. Most az egyszer legalább időben vagyok, mert január 28-ára kell a meglepi. Meglátogatni nem fogom tudni, mert messze lakik, úgyhogy ez meglepetés csomag lesz :o)

Keresztanyu mélyen vallásos, még apácák nevelték. Míg jól bírta magát, tagja volt az egyházi kórusnak és az oltárdíszítés nélküle elképzelhető sem volt, fantasztikusan jó ízlése van, ő is szeret mindenféle kézimunkát, akár csak én. Született óvónő volt, akárcsak a húga, az én Anyum.

Vallásos témájú x-szemeseket nemigen szoktam hímezni, de tudtam, hogy Körianyu vágya egy ilyen képecske. Szeretett volna a családi hagyatékból megkapni anno egy régi Jézus Krisztus gobelint, de sajnos úgy alakult, hogy nem lett az övé; ez talán picit kárpótolja.


Ugyanarra a kis bézs anyagra hímeztem (noname), amiből Anyu Biblia borítói is készültek.
Maga a hímzés 3x3 cm, kerettel együtt (OBI-ban vettem egy ovális társával ünnepek előtt) 6,5x6,5 cm.
A "bravúr" benne, hogy egy szálán egy szállal hímeztem - nekem legalábbis nagy sikerélmény, mert ilyen aprót még nem hímeztem és meglepően könnyen ment. Ahogy Palkó egyik bejegyzésében megtetszett, elmondtam hímzés közben egy pár imát, már amiket én ismerek, hogy a szülinapos még minél többet velünk lehessen. Az egyik legjobb ember a világon, akit ismerek!

Olyan szépen sütött tegnapelőtt a nap, hogy elmentünk, megsétáltattuk Carlost. Túl hideg sem volt, jólesett kicsit mozogni a nagy ünnepi falatozások után :o)


Remélem, jól kipihentétek magatokat és jó kedvvel tudtok holnap reggel újra munkába menni!

7 comments:

erdoseva55 said...

Ez a kis képecske valódi, igazi örömöt fog jelenteni a Te Keresztmamádnak! Nekem is jól esik, ahogy írsz róla. Nagyon szép élete lehet.
Nagyon ügyes vagy, nem semmi ám, ilyen picike képet elkészíteni. A fotón sokkal nagyobbnak látszik.
A kutyusod nagyon szép!
Mi is nagyot sétáltunk tegnap, mára már viharos szél fújt errefelé, úgyhogy kihagytuk a sétát!
Szép, kellemes évkezdést kívánok a munkában.

Monika said...

3x3 cm a hímzés????? Szinte hihetetlen.Annyira kifejező.Gyönyörű lett,nagy öröm lesz,ez biztos.

Barbaral said...

3x3 cm??? A képen sokkal nagyobbnak látszik... Isten éltesse az ünnepeltet, sok-sok jó egészségben eltöltött évet kívánok neki!
Biztosan nagyon fog örülni a meglepetés csomagnak:).

Andulka said...

Ez tényleg extra mini hímzés lett, le a kalappal előtted. A keresztanyudnak meg jó egészséget kívánok!

Palkó said...

Nagyon jól sikerült munka! Tényleg nagyon kifejező...
Köszönöm, hogy olvashattam ezt a bejegyzésedet! Megerősített engem is...! :)

aniko66 said...

Igazán különleges ajándékot sikerült kitalálnod! Külön köszönöm, hogy általad eljutottam Palkó oldalára is (korábban nem ismertem). Nekem is van két nagymama, akinek szívesen elkészítenék, valami hasonló ajándékot... Palkó oldalán nem találtam meg a mintát.... Hátha esetleg tudnál nekem segíteni! vizi.aniko@gmail.com Köszönöm!

unikat said...

Minden mondatodból áradt a keresztanyud iránt érzett szereteted.
A kép nagyon tetszik, s igazán értékes darab, főleg, hogy miniben van hímezve.
Ilyen apró kis kereteket én is vásároltam, s már nekem is jár az agyam, mik kerüljenek majd bele.