Friday, July 12, 2013

Meggy dzsem

Két hete meglátogattak minket Anyósomék és kaptunk ajándékba egy vödör szépséges meggyet.
Már rég fentem a fogam a meggy dzsem főzésre, felbátorítottak a Dr. Oetker Extra (csak mert láttam Szuper feliratút is) Dzsemfix használatára:o)


Dédanyám öntöttvas lábosába éppen 3 kg gyömölcshús fért a recept által előírt 3x1/2 kg cukorral és 1-1 csomag dzsemfix-szel. Szeretem, ha a dzsemben vannak gyümölcs darabkák is, úgyhogy botmixerrel megaprítottuk picit Diával. Hipp-hopp elkészült és nagyon fincsi kell, hogy legyen...még nem kóstoltuk.


Két üvegre, amit ajándékba szánok, hímeztem kis fedőket...vagy hogy hívják? A Pinteresten találtam rá a mintát. Mindkettő más és más: az egyiket Venus fonalakkal hímeztem, a másiknál kipróbáltam az Anchort. Az egyiket csak eltisztáztam, míg a másikat el is szegtem. Mindkettőre más kis csipke szegélyt varrtam...a varrásban lehet kifogásolnivalót találni, de igyekeztem!


Legközelebb megpróbálkozom a körte dzsemmel, állítóag az is nagyon finom.

2 comments:

Judit said...

Jól néznek ki mind a lekvárok, mind a fedők. Szerintem hívjuk nyugodtan fedőnek, tetőnek:)
Várom a többiről is a képeket, de a legjobb az lenne, ha a képen keresztül az íze is átjönne:)

Palkó said...

Nagyon szuperek a "fedők"! Finom lett a dzsem? :)