Monday, April 1, 2013

Sokat olvasok mostanság...(szerk.)

(...ami az oka, de igazából nincs helye a napos oldalon:...úgy igyekeztem kihúzni betegség nélkül a telet: CETEBE, jó sok citrom...végül is a kimondott téli hónapokat ki is húztam, de most aztán...mandulagyulladás egy hete letudva; hörghurut programon...meg valami ínhüvely gyulladásra gyanakszom...a kezeim néhány hónapja nem akarnak a kézimunkás terveimmel együtt működni...igazából azt sem tudom, melyik doki felé induljak úgy, hogy az a munkahelyi jelenlétem ne zavarja, de elfogyott a türelmem...áááhh...el se olvassátok! Csak jól esett picit kipanaszkodni magam; ha valaki, Ti kézimunkások megértetek.)

Szóval!
Nekem bizony Fábián Janka családregénye bejött!
Csak mert olvastam más véleményeket is.

Már tavaly szemeztem vele, de csak most láttam leárazva, megvettem. És meg kellett vennem a második részét is és azonnal be kellett szereznem 3.-at is!:o) A Facebook-on rátaláltam az írónőre is és egy olyan csoportra is, "Akik olvasták Fábián Jankát".



Az írónő történész, úgyhogy tökéletes történelmi alapokkal tudta a történetét alátámasztani, ez a hitelesség külön tetszett nekem. Volt egy időszak a gimiben, amit a rendszerváltáskor nem tanultunk, mert még tisztázás alatt volt. Ezt a részt most tanultam meg. Egész a Milleniumtól kezdve az első-, majd második világháborún keresztül vonul a Kóthay család története, hol szomorú, hol meglepő, hol romantikus részekkel. Letehetetlen! Mindenkinek ajánlom, én a 3. rész végét végigbőgtem:o)

Aztán jött egy RD-kisregény: Michael David Lukas könyve: Az isztambuli orákulum. Ebben sem csalódtam! Csak külföldi előlapját talátam meg a könyvnek:



Ez a történet az 1800-as évek Isztambuljában zajlik, II. Abdul Hamid oszmán szultán uralkodása idején. A szultánt és a különleges képességekkel megáldott kislányt, Eleonórát a búbos bankák szeretete (is) hozza össze. Ezt a madarat látnom kellett, hozzáteszem, nagy madárimádó vagyok magam is:



Én teljesen más madárra gondoltam, mindegy.
Salamon királynak is búbos bankák vittek hírt Sábáról.

A regény fókuszában a könyvek/a könyvolvasás van, egy részlet:

"(Eleonóra)Rengeteg időt töltött az ablakfülkében ülve, A homokórát olvasva, az irodalom narkotikumával rövidítve a délutánt."

Ezt a könyvet is szeretettel ajánlom! És még kedvet hozott egy további könyv elolvasásához is: Dosztojevszkij - A homokóra címűt. Remélem, megtalálom a könyvtárban!

5 comments:

Jutka said...

Szomorúan olvastam a betegségedről, mielőbbi gyógyulást kívánok!
Kezeidre nagyon vigyázz, mert a gyógyulása hosszan tartó folyamat.

Jucus said...

Köszönöm!

Jucus said...
This comment has been removed by the author.
Andulka said...

Jobbulást Neked! Ugye mondtam, hogy nem fogsz csalódni Fábián Jankában! :-)

Laucica said...

De, olvassuk (legfeljebb némi késéssel). Nagyon rossz lehet, ha fáj a kezed és emiatt nem tudsz hímezni! Együttérzek veled és mielőbbi gyógyulást!!!!