Thursday, June 28, 2012

Babatakaró_WIP I.

Szóval, mivel a héten szabin vagyok, el tudtam kezdeni a Gombolydás Alizé fonalamból az újabb babatakarót Próbáltam előbb 4-es tűvel, de igazán a 3-as horgolóval tetszik:


Megszerkesztettem az előző bejegyzésem és Caz fotója helyett feltettem a mintát, hátha valakinek kedve támad hozzá. Érdekes, a mintát itt Larksfoot Stitch-nek (pacsirta talp minta?:o) hívják. 120 szemmel kezdtem és így lesz kb. 70 cm széles.
Közelebbről:



Aztán jeles nap is volt ám nálunk a héten!:o)
Párocskám pont a neve napján született, így duplán ünnepeltük. Most jó, hogy szabin voltam, mert így volt energiám végre egyszer tortát készíteni neki - úgy izgultam, hogy sikerüljön!:o)



A receptet kolléganőmtől kaptam és ajánlom bárkinek: nem kell sütni és egy szuper nyári édesség, bármilyen gyümölccsel fincsi.

Túrótorta

5 db tojás sárgáját elkevertem 20 dkg margarinnal és 2 vaníliás cukorral együtt összesen 35 dkg cukorral. Belekevertem 1 kg túrót. Felvertem az 5 tojás fehérjét habbá.
Én Horváth Rozi étkezési zselatinjával dolgoztam; 2,5 dkg zselatint feloldottam 1,5 dl vízben és a leírás szerint forraltam egyet rajta. Amikor elkezdett a zselatin "lassulni", akkor összekevertem a habot, a túrókrémet és a kihűlt zselatint és beletettem egy csatos torta formába. Hűtőbe vele!
Amikor megdermed, lehet díszíteni gyümivel és aztán rá a gyümölcs kocsonya (én ezt a piros dr. Oetker-rel csináltam.)

Jó étvágyat hozzá!

No comments: