Friday, June 22, 2012

Andy Mulligan_Trash

Nagyon jó könyvet hoztam ki a könyvtárból, az újonnan beszerzett könyvek polcán akadtam rá - fincsi finom nyomda illata van:o) 2010-ben jelent meg és teljesen igaz, amit a belső borítón olvastam: a történet különleges, hovatartozástól függetlenül mindenkit megérint.


Biztosan láttatok már Ti is dokumentumfilmet azokról a hatalmas szemét "városokról" Manilában, ahol abból élnek felnőttek-gyerekek, hogy guberálnak. Ha találnak esznek, ha nem, éhesek maradnak. Összeeszkábált viskókban laknak , a szemétben talált ruhákból öltözködnek. Higiénia zéró. De önhibájukon kívül! Borzasztó!Ez igazi szegénység!
Viszont "Sosem tudhatod, mit találsz a SZEMÉTben" mondja az alcím! 3 guberáló kis srácról szól a történet, akik valami olyasmit találnak a szemétben, ami egy sikkasztásból származó hatalmas pénzösszeghez juttatja őket. A vége a leghatalmasabb: mit tesz az őszinte, tiszta gyermek? A szíve szerint dönt...de nem lövöm le a poént, csak nagyon ajánlom a könyvet! Izgalmas is...egyszóval letehetetlen!Úgy tudom, film is készült belőle, lesem a neten!

Egy pici részlet a szociális gondozó szavaiból, aki segíteni próbált a nehéz sorsú gyerekeken:" Megtanultam, hogy a világot a pénz mozgatja. Hiába az értékek, az erények, az erkölcsök, hiába az emberi kapcsolatok, a bizalom és a szeretet, hiába fontos ez mind: a pénz fontosabb. Csordogál, mint az értékes ivóvíz, valakik nagyokat kortyolnak belőle, mások szomjazzák."

Azért én még mindig bízom benne, hogy fordul egyszer a kocka!!!

No comments: