Sunday, December 26, 2010

Wass Albert - A funtineli boszorkány


Azt hiszem, mindenféle és -fajta irodalmi ranglistám megdőlt!
Pedig nem most olvastam először ezt a könyvet! Valahogy mégis most nagyobb hatást tett rám a történet, mint 6 évvel ezelőtt. Miért? Ki tudja!?

Nem szeretnék sokat elárulni, kedvcsinálónak csak annyit, hogy egy jóslaton alapul az egész történet, rajta keresztül mutatva be a havasi székely emberek életét. Biztos vagyok benne, hogy élt Wass Albert a havasokban, különben nem tudná ennyire érzékletesen bemutatni az emberek, az erdélyi Flóra és Fauna minden egyes rezdülését.
Igazi téli olvasmány, mert a téli leírások dominálnak benne. Fogalmam sincs, hogyan tud egy író ilyen mértékben "játszani" az ember érzéseivel: az örömmel, a félelemmel, a csalódottsággal, a fájdalommal és nem utolsó sorban a kíváncsisággal!:o)Mert a 3 kötet egy percét sem untam!

A Funtinel:


Azon is elgondolkodtam, hogy ezeket az érzéseket egy férfi adja át ilyen színvonalon, pedig ez az átélés-dolog inkább egy női tulajdonság a szememben...érdekes!
Tudom, van még sok férfi író, sőt több a férfi író, ez most mégis elgondolkodtatott.
És az a gyönyörű magyar nyelv! A sok elfeledettnek hitt kifejezés, szó...bár mindenki ilyen szépen beszélne...



Ahogy olvastam a sok szegény sorsú emberről, valahogy még melegebbnek tűnt a Karácsony! Mindenkinek ajánlom, kihagyhatatlan olvasmány!

3 comments:

unikat said...

Olvastam! Imádtam! S olvasom még az biztos. Befutó nálam is.

Dóra said...

Hát nálam is ez a leglegleg most már évek óta. Előtte a Mire a fák megnőnek volt a listavezetőm szintén Wass Alberttől.

Egyébként tudod ki ábrázolja még hihetetlen értő szavakkal a női lelket? Németh László. Még az egyetemen olvastam tőle sokat-sokat. Imádtam, de néha bizony felmerült bennem a kérdés, hogy a férfi lelkeket miért nem ábrázolja olyan részletesen és érzékletesen...

amilgade said...

:-) Én is szeretem Vass Albert könyveit. A két kedvencem tőle a Mire a fák megnőnek, és A funtineli boszorkány.

Most Tormay Céciltől akarok olvasni, állítólag az Emberek a kövek között regénynek a története és a leírása gyönyörű.