Wednesday, March 31, 2010

Schäffer Erzsébet - Pókfonálon; Lábujjhegyen


Olvastatok már Schäffer Erzsébet történeteiből? Én a Nők Lapjában ismertem meg és imádom a mai napig az írásait! Örültem, amikor könyvben is kiadták. Először évekkel ezelőtt a Pipacsvirágomat és a Bodobácsot olvastam, most akadtam rá a könyvtárban két következő gyűjteményére.






Az írónő mottója Simone Weil-től származik:
"Meg kell tanulnunk vágyakozni az után, ami a miénk."








És Schäffer Erzsébet valahogy látni-, újra meglátni tanítja ezeket a dolgokat. Nyilvánvaló és apró dolgokról mesél, amik mellett ebben a rohanó világunkban elmegyünk és nem veszünk észre. Olyan történetei vannak, amin elcsodálkozom, hogy akár írhattam volna én is - sok a nosztalgikus sztori.
Annyi érzés, együttérzés, megértés és elfogadás van ebben a nőben, hogy az fantasztikus!

Akkor olvasom a történeteit, amikor máshoz már túl fáradt vagyok. Nem is tudom! Elég lenne egy-egy történetét esténként elolvasni, mert azzal a pár oldalnyi írással már elég gondolkodnivalót ad egy- vagy akár több napra is. Ha őt olvasom, akkor kedvem támad emlékezni és kedvem támad(na) csak úgy útra kelni és sok-sok emberrel beszélgetni és megismerni őket.

Szeretettel ajánlom Nektek is!

10 comments:

Macus said...

Az Egyszer volt... és a Hol nem volt... köteteket olvastad? Tavaly olvastam, valami szuper mind a kettő. Írtam is róla a blogomban. Fantasztikus írásokat tartalmaznak. Igaz, sokszor elérzékenyültem olvasás közben...

Márti said...

Nagyon szeretem!!!

Judit said...

Én is olvastam már, nagyon szeretem az írásait!!

Edit said...

Tetszik az ajánlód! :) Én egyelőre csak a Nők Lapjából ismerem az írásait, és nagyon szeretem őket! Most bekukkantottam a könyvtárunk katalógusába, van tőle jó néhány könyv, majd megyek! :)))
Köszi! :)

Teca said...

Nagyon szeretem, minden kötete megvan! :)
És volt szerencsém találkozni is vele..imádnivaló, lebilincselő nő...

Unknown said...

Szia Jucus!
Bocsi, hogy ide írok, nem tudom a mail-címed:-(Légyszi írd meg nekem a kissanettka@gmail-re, mert blogszerkesztéssel kapcsolatban szeretnék kérdeznoi tőled vmit-ha nem baj.
Köszi előre is!!!

unikat said...

Köszönöm az ajánlót. Nagy kedvet csináltál az olvasásához.

Dóra said...

Csatlakozom Macushoz. A Hol nem volt-ot olvastam. Szoptatás közben. Általában már rég túl volt Karcsi a szopin én meg ottragadtam a könyv felett:-DDD

Jucus said...

Örülök, hogy ilyen sokatoknak kedvet csináltam ennek a könyvnek az elolvasásához!
Macus és Dóra, már kinéztem a könyvtárban az Egyszer volt...-t és Hol nem volt - t, be fogom szerezni!:o)

Edit said...

Tegnap muszáj volt könyvtárba mennem! :DDD
A könyvtáros meg is jegyezte: "Nahát, kiveszi Erzsike összes könyvét!"
A férjem azt mondta, hogy úgysem fogom őket elolvasni, de az egyiken már túl is vagyok, és elkezdtem a következőt!!!
Még egyszer köszi! :)