Wednesday, April 1, 2009

Mert olvasni jó...

Most Amilgade hívott játszani, aminek nagy kedvvel teszek eleget, mert nemcsak olvasni jó, hanem nosztalgiázni is, igaz?
Kedvenc mese, illetve ifjúsági és felnőtt könyvet kell megosztanunk a többiekkel, a darabszám nem kötött.

Ha a gyerekkori kedvenceimmel szeretném kezdeni, akkor mindenképp Szutyejev Vidám meséivel kezdeném. Rongyosra lapoztuk régen, emlékszem, már nem volt meg a kemény kötése, csak a lapjai:o)Diának is sokat meséltem belőle apró korában, szerette a rövid meséket, amikhez szinte minden mondathoz rajzocska tartozott.

A Cini-Cini muzsikát pedig imádtam nézegetni, lapozgatni;egy darabig nem volt kapható, de mostanában újra megjelent.












Kisiskolás koromban A két Lottival kezdtem vagy folytattam? Harmadikos voltam, amikor kaptam a tanító nénimtől, hogy ne unatkozzam annyira a kórházban - akkor volt eltörve a könyököm. Érdekes, hogy Dia lányomat nem tudom rávenni, hogy elolvassa - a belőle készült film miatt.











Ifjúkorom hatalmas olvasás élményei voltak Mikszáth Különös házassága és Kárpáthy Zoltán. Imádtam a belőlük készült filmeket is, válogatott szereposztással remekművek készültek a két regényből. És persze Jókai regényei, különösen Az arany ember!














Felnőtt korom emlékezetes olvasmányait már el sem kezdem sorolni!:o) Azért azt a hármat megemlítem, amit már kétszer elolvastam és ezek Michael Ondatje - Az angol beteg; Závada Pál - Jadviga párnája és Márai Füveskönyve.

Én pedig a következő blogtársakra lennék kíváncsi: Christine, Laucica és Anyecs, persze, ha van kedvetek!

"Karolva könyvem kebelemre,
nevetve nézek ellenemre."
Illyés Gyula

3 comments:

Laucica said...

Benne vagyok:)

amilgade said...

A Vidám meséket én is nagyon szerettem, és Macusnak is az egyik kedvence!

Christine said...

Szívesen válaszolok:) Csak még át kell gondolnom...