Monday, January 19, 2009

Patrick Süskind A parfüm

Nagyon jó könyvet olvastam ki az éjjel!
Amotae listájáról lopiztam az ötletet és rögtön elővettem a parfümöm, hogy megnézzem az összetevőit:o)
Első megjelenése után egy csapásra negyvenkét nyelvre fordították le a titokzatos, rejtőzködő író nem kevésbé titokzatos könyvét.
A legjobban a könyvborítón lévő ismertető utolsó mondata illik a történetre a legjobban:

"Ezt a hátborzongató történetet a szerző olyan sátáni ügyességgel adja elő, hogy szinte eldöntheteten, mit is olvasunk tulajdonképpen: példabeszédet a zsenialitásról, a művészi tökély áráról, a magányról, a kivetettségről, a bűn lényegéről, vagy pedig dermesztő horrort."
















A könyv Jean-Baptiste Grenouille, egy gyilkos története, aki a XVIII. században élt Franciaországban. Zsenialitása és becsvágya olyan területre korlátozódott, amely nem hagy nyomot a történelemben: a szagok illékony birodalmára. Grenouille az illatok zsenije volt, számára a világ nem színeket, fényt, valódi, megfogható és látható dolgokat jelentett, hanem a szagok kavalkádját. Az általa kikísérletezett parfümmel akarja behinteni magát, hogy mindenkinél különb legyen, hogy mindenki szeresse.
Olvassátok el, hogy megtudjátok, mi lett az eredmény, ajánlom mindenkinek!

3 comments:

Delfike said...

Én a filmváltozatát láttam.Hátborzongató,lebilincselő és érdekes volt,nem tudtam felállni még egy fél percre sem,végig ültem simán a 2és fél órát.

Jucus said...

Megnézem a filmet, aztán majd jelentek!:o)Lányom barátnőjének megvan.

Naomi said...

Köszönöm a jó kívánságokat, örülök, hogy játszol velem! :o)