Sunday, October 7, 2012

Körtéfa

Még szerencse, hogy szedtünk körtét az esős idő előtt szombaton, úgyhogy ma "nagy" körte befőzésbe kezdtem.
Soha nem tettem még el körtét télire, ezt a feladatot mindig a nagyik vállalták be. Most viszont úgy gondoltam, ideje lenne megtanulni meg ott van egy halom körte a kertben, amivel valamit kezdeni kell, hogy ne menjen kárba. Végignéztem egy csomó receptet, végül Nosalty receptjét és a magam elképzeléseit ötvözve főztem be a körtét. Itt az előkészületeket láthatjátok:o)
A lényeg:
-meghámoztam 5 kg körtét és a cikkeket mindjárt hideg vízbe tettem, amibe egy dl citromlevet öntöttem, hogy ne barnuljon meg a gyümi (nekem ez 2 óra hosszát tartott...fúúúhhh!)
-1 kg kristálycukrot, 5 cl citromlevet, pár csipet őrölt fahéjat és 4 l vizet felforraltam, aztán ráöntöttem a szirupot az üvegekbe rendezett körtére
-minden üvegbe tettem 5 szem szegfűszeget és egy fél rudacska fahéjat
-egy-egy csapott kk. nátrium-benzoátot szórtam az üvegekre és jól lezártam őket.
Plédbe takartam az üvegeim, pár napig ott fognak dunsztolódni.
A végeredmények a képeken (ilyen-olyan fényhatások mellett). Ebből a mennyiségből 6 literes- és 2 hét dl-es üveg lett tele.
Kíváncsi vagyok a végeredményre, ígérem, majd beszámolok róla, hogy bevált-e a recept.
A furcsa csak az volt, hogy megmaradt a szirup fele. Hűtőbe tettem és holnap kipróbálok egy másik befőzési módszert is, mert alapanyag az van bőven.
Ha valakinek tuti receptje van, örömmel fogadom!

2 comments:

Jutka said...

Szép körte termés:)befőttek is jól mutatnak.

Andulka said...

Mindenesetre nagyon gusztának tűnnek! Milyen jó is lesz télen ezt eszegetni!